@saharbreadco

بازدید دکتر موسی زاده از مرکز علمی ...

صفحه اصلی / اخباربازدید دکتر موسی زاده از مرکز علمی کاربردی ثمین نان سحر

بازدید دکتر موسی زاده از مرکز علمی کاربردی ثمین نان سحر

️دکتر موسی زاده مدیر کل پژوهش دانشگاه جامع علمی کاربردی دیروز مورخ بیستم دی ماه از مرکز علمی کاربردی ثمین نان سحر بازدید کردند .
در این بازدید دکتر موسی زاده از امکانات آزمایشگاهی، کارگاه آموزشی و تولیدی مرکز علمی کاربردی ثمین نان سحر بازدید به عمل آوردند.
️در ادامه دکتر اورنگ عیوض زاده سرپرست مرکزعلمی کاربردی ثمین نان سحر ، در خصوص تاسیس مرکز نوآوری و برگزاری رویداد استارتاپی در زمینه تخصصی نان و شیرینی اعلام آمادگی نمود.
️ طی این بازدید و مذاکرات به عمل آمده، دانشکده نان سحر موفق به اخذ مجوز اولیه مرکز نوآوری نان و شیرینی شد.
️در چهارچوب تبادل نظر بین دکتر موسی زاده و دکتر عیوض زاده مقرر گردید که مرکز علمی کاربردی ثمین نان سحر بعنوان تنها مرکز علمی کاربردی در کشور به صورت کاملا تخصصی در زمینه نان و شیرینی فعالیت می کند، با توجه به دارا بودن پایلوت ها، کارگاه ها و آزمایشگاه های تخصصی دانشکده اقدام به تحقیق و توسعه نان های حجیم و نیمه حجیم، با بهره گیری از این امکانات نماید.
این مرکز با توجه به امکانات توسعه یافته قادر به جذب ایده های مختلف در مورد نان و شیرینی بوده که می تواند به شکل انکوباتور عمل کرده و برای  این ایده ها با بهره گیری از امکانات، ابتدا در مقیاس کارگاهی و سپس در اشل صنعتی و تجاری اقدام به رو نمایی نماید. با توجه به امکانات این مرکز و قابلیت تبدیل ایده های اولیه به محصول نهایی می توان این امید را داد که در آینده ای نه چندان دور ایده های خام در حوزه نان و شیرینی،  به مرحله تولیدی و صنعتی و تجاری رسیده و وارد بازار تقاضا می گردد.
در ادامه خاطر نشان شد که در این راستا ارتباط با استان ها و شهرستان ها، جهت گردآوری اطلاعاتی جامع در خصوص فرآورده های محلی و سنتی و ایده های ناب مناطق مختلف کشور در خصوص انواع نان و شیرینی باعث می شود که این محصولات و ایده ها در اشل کارگاهی و صنعتی تولید و در معرض بازار تقاضا قرار گیرد و این اقدامات در  زنده نگهداشتن و بقای محصولات سنتی موثر خواهد بود.
جذب ایده های دانشگاهی و پژوهشی از جمله پایان نامه ها و ... از دانشگاه ها و مراگز تحقیقاتی صنایع غذایی، با توجه به موجود بودن پایلوت های مختلف در مرکز علمی کاربردی ثمین نان سحر می تواند در شناسایی، رشد و توسعه و حمایت از ایده های علمی و تجاری نمودن آنها، کمک بزرگی به دانش پژوهان، بازار تقاضا ،جامعه مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور نماید.
مقرر شد،پس از اخذ مجوز اولیه، جزئیات و شرح فعالیتهای مرکز نو آوری نان و شیرینی، تدوین و به مورد اجرا گذاشته شود.
️در پایان  مقرر شد که در سال آتی اولین رویداد استارتاپی در محل دانشکده نان سحر برگزار گردد .